Adrenalinkick

4 Nov

Hade bokat pass idag, men fick inte tiden att gå ihop. Avbokade och ställde in mig på en vilodag. Lite orolig för hur Pass-jakten ska gå :(.

Men plötsligt kom iaf möjligheter för träning. Lilltösen skulle hem till en kompis en kort sväng och under den tiden skulle jag kunna hinna ut på en kort löprunda. Det mörknade, men om jag skyndade mig så kanske jag skulle hinna vanliga, oupplysta vägen. Väl ute insåg jag att det var för skumt. Lite olustigt skumt. Och enskilt. Även om jag oftast inte är orolig så har ju Örebro inte direkt varit förskonad från våldsbrott. Så trist att behöva tänka så här, men lika bra att öppna ögonen och anpassa sina val till den verklighet vi lever i.

Lite stressad över planerad hämtning av lilltösen och tankar på att saker faktiskt KAN hända fick benen att trumma på ordentligt och jag kände mig stark. Även påverkad av den tyska rocken i öronen?

Väl hemma, nöjd, välbehållen och uppe i varv, var det lika bra att testa gränserna ännu mer. Hade ju 10 chins som mål till jul…fixade det nu. Måste med andra ord höja ribban…20? Det var lika bra att testa plankan också. Och det gick!!! 5 min…vill aldrig mer göra om det, men iaf ytterligare en gräns som är sprängd :).

20131104-193625.jpg

Lämna en kommentar